better is one day

egentligen har jag så mycket känslor och filosofiska tankat att dela med mig av men jag finner inte riktigt orden.

Allt är inte som det vart, en del är bättre, en del är sämre, en del är borta och en del är tillbaka. Jag ogillar när jag tappar makten, jag ogillar att jag inte har någon kontroll och att jag svävar i någon sorts ovishet.

jag ogillar drömmarna om det som var. Jag inte bara ogillar utan jag hatar era lyriska blickar, era triumfierade tjut och eran kropps känsla av seger. Jag mår illa av det ni utsatte mig för.

jag tror att jag precis fann svaret på varför jag alltid försöker rädda människor jag möter...
När jag var vilse och utsatt var det ingen som räddade mig och jag vill inte att någon annan ska behöva uppleva det jag tvingades uppleva. Jag vill rädda er från det jag aldrig blev räddad ifrån.
det är försent att rädda mig, jag har redan levt den värsta av alla mardrömmar. en livstid jag aldrig kommer bli av med men för er är ingenting ännu förlorat och om jag kan ska jag se till att det aldrig blir förlorat, för det är ingen av er värd.



PUSSS
         emmalicious

Kommentarer
Postat av: Kim

Det är bra av dig att hjälpa andra, att göra allt för att rädda människor, du är en god människa!



Men välvilja får inte äta upp en själv, man måste själv få leva, måste få säga nej, måste ha rätt att inte alla gånger orka, för man är fortfarande en god människa trots det!



Ingen är värd ondska, människor är värda att få vara lyckliga, du förtjänar att få vara lycklig!



Du är stark och du gör gott utifrån det jobbiga du upplevt! Du inspirerar mig och allt jag vill är att vara din, att du är min, att vi delar det svåra och försöker bära det tillsammans!



Du är guld värd<3

2010-11-15 @ 16:19:20
Postat av: Anonym

Underbara tankar - men var och en har sitt eget liv att leva - och måste ta sitt eget ansvar för det!

Men vi ska dela liv med varandra, stötta varandra, fast vi kan aldrig rädda varandra, kontrollera varandra. Det ansvaret kan ingen bära för någon annan, och ska heller inte göra. Det måste var och en bära själv.



Det du gått igenom kan ingen annan helt förstå, men genom att dela smärtan och bära tillsammans blir det lite lättare.

Du är stark, mitt i svagheten och tårarna, och din längtan att göra gott kommer att ta dig mycket långt i livet. Att sätta gränser och säga ifrån är kärleksfullt, både mot dig själv och mot andra.



Jag älskar dig.

2010-11-16 @ 15:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0