always on my mind

som jag längtat efter filmen och igår var det äntligen dags!!
jag måste säga att boken och filmen stämmer överens förvånansvärt bra, bättre än harry potter och halvblodsprinsen som jag tyckte att dom ändrat alldelels för mycket i.
visst var det små grejer som jag önskat var med
tex dudleys fina avsked till harry, mer planerinsarbete kring utflykten till ministret och mer av krake.
en av mina favorit senare var dock helt klart snapparna-malfoys herrgård-flykten-dobbys död.
och även harry och hermoies utflyt till godrics hallow.

själva förstörandet av horrokruxen har jag lite svårt att förstå, vart kommer porrhändelsen ifrån :s
jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om filmen men ska försöka att inte förstöra det roliga
för er som ännu inte sett den ;)

jag var lite orolig innan filmen för jag hade svårt att se hur dom skulle kunna avsluta första delen på att bra
sätt men även det är jag väldigt nöjd med. Jag måste säga att det här var helt klart bästa harry potter
filmen hittills.


5 av 5 toast MINST!!

PUSSS
         emmalicious

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0