kvar i något jag lämnat

vet ni vad?! alla har vi någon gång förlorat någon vi håller kärt. Det kan vara ens favoritnalle från barnsben, det kan vara vännen man miste till gudarna, kärleken till någon som gick förlorad, vännen som bytte vänner eller familjemedlemar som inte håller det dom lovar.

 Igår fick jag en smäll i ansiktet av den jag älskade men förlorade. Med tanke på hur mycket man har lärt sig i skolan om allt möjligt skit så är det ingen som någonsin lärt mig hur jag ska bete mig i en sån här situation.
Jag får panik. vem ska jag vända mig till och prata med utan att känna mig patetisk för att jag vet att jag egentligen inte borde bry mig. Hur kan du få mig att fortfarande bry mig? Att förlora någon/något som varit sån stor del av ens liv, som hjälpt en, som bara skrattat och delat minnen med en och sen bara vänt sig om och lämnat mig kvar bakom sig. jag gillar inte att du forfarande har den här makten och kontrollen över mig, släpp mig bara fri helt och hållet nu när du ändå vänt ryggen till.

Man lär så länge man lever och man lär av situationer och erfarenhet så det betyder att när man blivit såhär sårad så vet man att det blir lite lättare nästa gång någon väljer att stampa på en hjärta? hur vet man vilka som i slutändan kommer att såra en? hur många gånger är det värt att chansa när oddsen ser ut som dom gör? visst satsar man inget kan man inte vinna men satsar man inte så kan man fan inte förlora heller.. jag tror jag har fastnat där. jag är rädd för att förlora.

vila i frid vickan
jag saknar e, t och p


PUSSS
        emmalicious

Kommentarer
Postat av: Anonym

love as though you have never been hurt before

2010-06-21 @ 09:21:54
Postat av: mamma till adam och bäbisen i magen

vet hur de känns när någon man känt hela livet och delar massor av minnen med som man ser som sin bästa vän bara försvinner eller vänder ryggen mot en =( svårt att hitta en ny vän som man kan prata om allt med! det tar ett tag att bygga upp den tilliten !!



alla falska svikande vänner kan dra åt skogen och stanna där bland trollen!

2010-06-21 @ 11:38:36
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0