one life, one soul

fastnade här och filosoferar och har deeptalk med en av mina stjärnor <3
ni vet när man känner sig lite i andra hand? när man känner att den andra säger att allt är som vanligt och bra men man själv känner att något inte stämmer?  vi funderar lite kring det och grejen är om vi nu tar ett exempel..
det här när en kompis skaffar kille och så säger man att man känner att man kommer lite i andra hand då blir kompisen sur och tror att man inte vill att den ska vara lycklig och bara vill ha en för sig själv.. svartsjuka hela enkelt! då är det egentligen tvärt om. Man förstår att kompisen är kär och lycklig och det unnar man den det så mycket att man vill att kompisen ska vara lycklig hellre än en själv. Tänk såhär jag känner mig så sviken och sårad för att min kompis är med sin kille eller träffar andra hela tiden, jag burkade vara där träffas jämt nu sitter jag själv och kompisen är med allt och alla förutom mig. i stället för att bli as förbannad och säga aja skiter du i mig så skiter jag i dig så försöker man hitta sätt att säga det ¨på eller så lossas man som ingenting.. det är fel det också men grejen är att man låter hellre kompisen vara lycklig och man själv olycklig.

det låter kanske lite flummigt, men många blir sura för dom tror att kompisen är svartsjuk men egentligen när jag säger till någon att jag känner mig utanför och reserv säger jag det med kärlek och för att jag inte vill förlora den.
fundera över alternativ, man kan ha fel.. båda parterna men man kommer inte vidare rätt genom att bråka.

PUSSS
         emmalicious


Kommentarer
Postat av: mamma till adam och bäbisen i magen

bra det !! precis de du beskriver har jag varit med om. fast det var jag som fick pojkvän =P hehe kan inte direkt säga att mina kompisar agerade så som du beskriver men samma shit =P hehe ex den ena reagerade med att flirta med min pojkvän och försöka få honom att vara otrogen !! NOT GOOD =)

2010-07-23 @ 10:42:16
URL: http://elinadamhatem.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0